Православный акафист божией матери избавительница от бед. Акафист пресвятой богородице пред ее иконой "избавительница" Акафист иконе исцелительница от бед

Акафист
Пресвятой Владычице Богородице
в честь иконы Ея «Избавительница»

Тропарь, глас 4
Избавления приносящая всем/ от сердца Тебя призывающим,/ принеси избавление скорое и нам,/ в лютых бедах погибающим/ и в Тебе Единей избавление наше о Бозе полагающим.

Кондак 1
Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучити конечне и научи нас пети Тебе весело: Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Икос 1
Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно. Ты же приими молитву сию: Радуйся, ангелов на спасение наше посылающая. Радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая. Радуйся, ангелом хранити нас повелевающая. Радуйся, воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 2
Видят бедствующие толикую и многую помощь сердечно Тя призывающим, наставляются тем пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 2
Разумеют мнозии, яко мирови Тя дарова Сын Твой Избавительницей бедствующих. Тем же поем Ти сице: Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, болящих исцеление. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 3
Сила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру, и нас, в бедах погибающих, и кто Тобою не избавлен бысть, и кто не поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3
Имуще непостижимую любовь к роду человеческому, кии вздохи не прияла еси, кии слезы не отерла еси и кого не принудила призывати Тя вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, плененных освобождение. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 4
Буря несчастий налете на ны, спаси нас погибающих, Избавительнице наша, бурю погибельную на земле укротившая, показующая нам и приемлющаго нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4
Слыша человеческие роди всю Твою к христианам дивную любовь и Твое мощное избавление их от всяких находящих на ны лютых, научишеся петь Тебе: Радуйся, человеческаго рода от бед избавление. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 5
Боготечней звезде подобящаяся, мрак и темноту в греховных сердцах наших разгоняющей, да во свете Твоея любви узрят Господа и воспоют Ему: Аллилуиа.

Икос 5
Видеша людии российские Твое нечаянное многоразличное от бед избавление, радостно поют Тебе сице: Радуйся, в бедах наша помощнице. Радуйся, скорбей наших отъятие. Радуйся, печалей наших отгнание. Радуйся, в скорбех наших утешение. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 6
Проповедуют помощь Твою и любовь Твою, Мати, исцеленные, утешенные и обрадованные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6
Возсиял нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил еси пети Тебе: Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, тьму греховную потребляющая. Радуйся, светом радости души ободряющая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 7
Хотящим нам конечному отчаянию предатися, отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавительнице, и ободрихомся и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7
Новую и нежданную показал нам милость Свою под державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царице державная. Радуйся, и нас под Твою державу восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поразившая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 8
Странное чудо на погибель обреченных, в нуждах томящихся, внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8
Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые несчастий бурею, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению, покрову Девы Избавительницы, вопиюще Ей: Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всяческаго покоя подательнице. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 9
Все существо человеческое хвалит Тя, все воспевает Тя, многоразличное избавление ему несущую, вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9
Витии многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление умолкоша, нам поющим Ти: Радуйся, чудесы мир удивившая. Радуйся, чудесы нас укрепившая. Радуйся, безбожие чудесами истребившая. Радуйся, врагов силою Божиею посрамившая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 10
Спасти хотя всяку душу человечу, всей любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10
Стеною мир христианский хранящи и всяку душу от врагов ограждающей, явися икона Твоя, Избавительнице, в мире православном чудесы прославися, Тебе людем Божиим воспевающим: Радуйся, наставнице наша. Радуйся, избавительнице наша. Радуйся, веселие наше. Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 11
Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии и Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11
Светосияющим светильником лучезарным во мраце греха явися нам икона Твоя, Избавительнице, наставляющая нас пети Тебе: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее вещество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы леса и все растущее от погибели спасающая. Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и труда их благословение. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 12
Благодать от иконы Твоея, Избавительнице, текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побеждает всех волею пети Тебе, Мати, и Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12
Воспеваем исцеление, воспеваем наипаче воскресение Анастасия отрока и воспевающе поем: Радуйся, мертвых воскрешающая. Радуйся, умершая сердца оживляющая. Радуйся, от смерти и вечнаго огня изымающая. Радуйся, посмертное наше упование и защита. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак13
О Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй, в лютых и безысходных сущих нас скорбех избавляющи, научи нас сердечно воспевати Богу прощающему: Аллилуиа. (Читается трижды, после чего читается Икос 1, а потом Кондак 1).

Молитва
О Мати Божия, помощь и защита наша, егда попросим, буди Избавительницей нашей, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тебя призываем, умелосердися и помози, пожалей и избави, и приклони ухо Твое и наши скорбныя и слезныя молитвы приими, якоже хочеши, успокой и обрадуй нас, любящих Твоего Безначального Сына. Аминь.

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучити конечне, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Икос 1

Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно. Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая; Радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая. Радуйся, Ангелом хранити нас повелевающая; Радуйся, воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 2

Видят бедствующие толику и многую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляются тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко мирови дарова Тя Сын Твой Избавительницей бедствующих, темже поем Ти сице: Радуйся, бедствующих Мати; Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, болящих исцеление; Радуйся, ненадежных надеждо. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 3

Сила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру и нас, в бедах погибающих. И кто же Тобою не избавлен бысть, и кто же не поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще непостижимую любовь к роду человечу, кии вздохи не прияла еси, кии слезы не отерла еси, и кого не принудила еси призывати Тя, вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание; Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, погибающих быстрое спасение; Радуйся, плененных освобождение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 4

Буря несчастий налете на ны, спаси нас погибающих, Избавительнице наша, бурю погибельную на земли укротившая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша человечестии роди всю Твою к христианам дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находящих на них лютых, научишася пети Тебе: Радуйся, человеческаго рода от бед избавление; Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, уныния Прогонительнице; Радуйся, радости по скорби нам Подательнице. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 5

Боготечней звезде подобящаяся, мрак и темноту в греховных сердцах разгоняющей, да во свете Твоея любве узрят Господа и воспоют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша людие российстии Твое нечаянное от многоразличных бед избавление, радостно поют Тебе сице: Радуйся, в бедах наша Помощнице; Радуйся, скорбей наших отъятие. Радуйся, печалей наших отгнание; Радуйся, в скорбех наших утешение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 6

Проповедуют помощь Твою и любовь, Мати, исцеленнии, утешеннии, обрадованнии и спасеннии Тобою от бед, и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял есть нам свет спасения во мгле погибели, окружающий нас, и наставил есть пети Тебе: Радуйся, мглу грехов разгоняющая; Радуйся, тьму греховную потребляющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая; Радуйся, светом радости души ободряющая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися, отовсюду бедам належащим, помыслихом же о Тебе, Избавительнице, и ободрихомся и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа нам милость Свою, под державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царице державная; Радуйся, и нас под Твою державу восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая; Радуйся, врагов наших поразившая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 8

Странное чудо на погибель обреченных и в нуждах томящихся безчисленных, внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемии несчастий бурею, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению, покрову Девы Избавительницы, вопиюще Ей: Радуйся, радостей источниче; Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение; Радуйся, всяческаго покоя Подательнице. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление несущую, вместо печалей радость подающую поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое и чудесное от бед страждущих избавление, и умолкоша нам, поющим Ти: Радуйся, чудесами мир удивившая; Радуйся, чудесами нас укрепившая. Радуйся, безбожие чудесами истребившая; Радуйся, врагов силою Божиею посрамившая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 10

Спасти хотя всяку душу человечу, всею любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною, мир христианский хранящей и всяку душу от врагов ограждающей, явися икона Твоя, Избавительнице, в мире православнем и чудесами прославися. Тебе людем Божиим воспевающим: Радуйся, Наставнице наша, Святую гору Афонскую в жребий Себе избравшая; Радуйся, Избавительнице наша, Твоим благословением Новый Афон благословившая. Радуйся, веселие наше, знамение союза неразрывнаго уделов Своих земных иконою Твоею явившая; Радуйся, вечная радосте наша, чудесным попечением к юной Ново-Афонской обители благоволившая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшие, и Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам, Твоя икона, Избавительнице, наставляющая нас пети Тебе: Радуйся, от глада нас избавляющая; Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы и леса, и вся растущая от погибели спасающая; Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и труда их благословение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 12

Благодать, от иконы Твоея, Избавительнице, текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побеждает всех волею пети Тебе, Мати, и Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем исцеления, воспеваем наипаче воскрешение Анастасия отрока и воспевающе поем: Радуйся, мертвых воскрешающая; Радуйся, умершая сердца оживляющая; Радуйся, от смерти и вечнаго огня изымающая. Радуйся, посмертное наше упование и защито. Радуйся, Избавительнице, от горя бед и гибели спасающая нас бедствующих.

Кондак 13

О Всепетая и Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй, в лютых и безысходных сущих нас скорбех избавляющи, научи нас сердечно воспевати Богу прощающему нас: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1 )

Старинное русское православное предание гласит, что икона Богородицы Избавительница от бед, текст акафиста которой описывает чудотворения, происходившие по молитве у этой святой иконы, помогает всем, приходящим к ней, избавиться даже от самых, казалось бы, . Считается, что не существует таких заболеваний, исцеление от которых было бы неподвластно молитвам перед иконой Избавительница от бед Пречистой Матери Господа Нашего Иисуса Христа, и акафист читают все, потерявшие надежду получить спасение от земных врачей. Этот торжественный гимн не только восхваляет Богоматерь, но и описывает обстоятельства прославления Ее чудотворного образа, а также то, как он попал в Россию.

Молитва Богородице Избавительнице от бед страждущих помогает в разных житейских скорбях

История Богородичной иконы Избавительница от бед, молитва которой входит в состав практически любой книги акафистов, начинается в 1841 году. В тот период святой образ принадлежал бывшему насельнику одного из афонских монастырей иноку Мартиниану. Местность, в которой он жил, внезапно подверглась нашествию саранчи, и избавиться от него помогла лишь молитва перед образом Избавительницы. Этот случай прославил икону на всю провинцию, и к старцу начали приходить паломники.

В тексте акафиста Божьей Матери Избавительница от бед говорится о том, что Мартиниан, не привыкший к такому огромному количеству посетителей, желавших помолиться перед чудотворным образом, не выдержал и вернулся на Афон, забрав икону Богоматери с собой.

Читать молитву Богородицы Избавительнице от бед можно также при унынии и отчаянии

Акафист Божьей Матери Избавительница от бед повествует, что перед смертью Мартиниан завещал передать икону в российский Ново-Афонский монастырь. История свидетельствует, что однажды после службы в честь этого чудотворного образа, которая проводилась в Симоно-Кананитской обители, на берег моря рядом с монастырем было выброшено огромное количество рыбы.

Помощь от православной молитвы Пресвятой Богородице Избавительнице от бед получила и семья императора Александра III, уцелевшая во время железнодорожной катастрофы. В честь именно этого чудесного спасения и было установлено празднование образа, ежегодно отмечаемое 30 октября.

Слушать на видео молитву Богородице Избавительнице от бед

Читать текст молитвы Божьей Матери Избавительнице от бед

О Мати Божия, помоще наша и защито, присно буди , на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тя призываем, умилосердися и помози, пожалей и избави, приклони ухо Твое и наша скорбныя и слезныя молитвы приими, и якоже хощеши успокой и обрадуй нас, любящих Твоего возлюбленнаго Сына, Емуже слава, честь и поклонение, со Отцем и Святым Духом, во веки веков. Аминь.

Христианский текст акафиста Пресвятой Богородице перед иконой Избавительница от бед

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати конечне и научи нас пети Тебе, Богородице, весело:

Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию:

Радуйся, ангелов на спасение наше посылающая; радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая.

Радуйся, ангелом хранити нас повелевающая; радуйся, воинством ангельским врагов наших поражающая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Видят бедствующии толикую и многую помощь Твою сердечно Тя призывающим и наставляются тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Разумеют мнози, яко мирови Тя дарова Сын Твой Избавительницу бедствующим, темже поем Тя сице:

Радуйся, бедствующих Мати; радуйся, страждущих утешение.

Радуйся, болящих исцеление; радуйся, ненадежных надеждо.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Сила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру и нас, в бедах погибающих. И кто Тобою не избавлен бысть, и кто не поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Имущи непостижимую любовь к роду человечу, кая воздыхания не прияла еси, кия слезы не отерла еси, и кого не принудила еси призывати Тя? Темже приими от нас похвалы сия:

Радуйся, бедствующих скорое услышание; радуйся, погибающих известное спасение.

Радуйся, печальных и скорбных утешение; радуйся, плененных свобождение.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Буря несчастий налете на ны, спаси убо нас погибающих, спаси, Избавительнице наша, бурю погибельную на земли Укротившаго показующая нам и приемлющаго нашу песнь: Аллилуиа.

Слышаша человечестии роди всю Твою к Христианом дивную любовь и Твое мощное избавление их от всяких находящих на них лютых, научишася пети Тебе:

Радуйся, человеческаго рода от бед избавление; радуйся, бурь житейских прекращение.

Радуйся, уныния прогонительнице; радуйся, радости по скорби нам подательнице.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Боготечней звезде подобящися, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняеши, да во свете Твоея любве узрят Господа и воспоют Ему: Аллилуиа.

Видеша людие российстии Твое не чаянное от многоразличных бед избавление, радостно поют Тебе сице:

Радуйся, в бедах наша помощнице; радуйся, скорбей наших отъятие.

Радуйся, печалей наших отгнание; радуйся, в скорбех наших утешение.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Проповедуют помощь Твою и любовь Твою, Мати, исцеленнии, утешеннии, обрадованнии и спасеннии Тобою от бед и поют Твоему высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и настави пети Тебе, Владычице:

Радуйся, мрак душ наших просвещающая; радуйся, тьму греховную потребляющая.

Радуйся, светом радости души ободряющая; радуйся, мглу греха разгоняющая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Хотящим нам конечному отчаянию предатися, отвсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавительнице, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Новую и нежданную показала еси нам милость Свою, под державную руку Твою нас восприимши, и отвсюду вопием Ти, Богородице:

Радуйся, Царице державная: радуйся, и нас под Твою державу восприявшая.

Радуйся, защиту Твою нам даровавшая; радуйся, врагов наших поразившая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Странное чудо: на погибель обреченнии и в нуждах томящиися безчисленных, внезапу спасение и избавление получают от Тебе, поюще Богу: Аллилуиа.

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемии несчастий бурею, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению, покрову Девы Избавительницы, вопиюще Ей:

Радуйся, радостей источниче; радуйся, печалей прогнание.

Радуйся, бед избавление; радуйся, всяческаго покоя подательнице.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление им несущую, вместо печалей радость подающую поющим Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Витии многоумнии обезумеша, видяще Твое скорое чудесное от бед страждущих избавление, и умолкоша, нам поющим Ти:

Радуйся, чудесы мир удивившая; радуйся, чудесы нас укрепившая.

Радуйся, безбожие чудесами истребившая; радуйся, врагов силою Божиею посрамившая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Спасти хотя всяку душу человечу, всею любовию печешися о ней, дондеже научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Стеною мир христианский хранящая и всяку душу от врагов ограждающая явися икона Твоя, Избавительнице, в мире православном и чудесы прославися, Тебе людем Божиим воспевающим:

Радуйся, наставнице наша; радуйся, Избавительнице наша.

Радуйся, веселие наше; радуйся, вечная радосте наша.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Пение непрестанно приносим Ти, Владычице, Тобою избавленнии и обретшии и Божественному Сыну Твоему поющии радостно: Аллилуиа.

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам икона Твоя, Избавительнице, наставляющая нас пети Тебе:

Радуйся, от глада нас избавляющая; радуйся, вредоносящее естество от растений отгоняющая.

Радуйся, посевы и леса и все растущее от погибели спасающая; радуйся, земледельцев скорбящих утешение и труда их благословение.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Благодать от иконы Твоея, Избавительнице, текущая, исцелений струи подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех волею пети, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Воспеваем исцеления, от святыя иконы Твоея бываемая, воспеваем наипаче воскресение Анастасия отрока и воспевающе поем:

Радуйся, мертвых воскрешающая; радуйся, умершия сердца оживляющая.

Радуйся, от смерти и вечнаго огня изымающая; радуйся, посмертное наше упование и защито.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

О всепетая, вселюбимая наша Мати! Умилосердися ныне и помилуй, в лютых и безысходных сущих нас скорбех избавляющи, научи нас сердечно воспевати Богу, прощающему нас: Аллилуиа.

/Этот кондак читается три раза, затем 1-й икос и 1-й кондак/

Тропарь Божьей Матери Избавительнице от бед,

Яко пресветлая звезда, просия Божественными чудесы святой образ Твой, Избавительнице, лучами благодати и милосердия Твоего озарив в нощи скорбей сущих. Подаждь убо и нам, Всеблагая Дево, избавление от бед, исцеление недугов душевных и телесных, спасение и велию милость.

Кондак, глас 8

Ко иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствовавшии с верою притекше, заступлением Твоим избавишася от злых, но, яко Мати Христа Бога, и нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: радуйся, Избавительнице наша от всех бед.

Величание иконе Пресвятой Богородицы Избавительнице от бед

Величаем Тя, Пресвятая Дево, богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

В основе названия иконы лежит вера христиан, что Божия Матерь помогает избавиться от бед и несчастий всем, кто с молитвой обращается к Ней за помощью. Так, в молебном каноне ко Пресвятой Богородице есть слова: «Богородица Владычица, поспеши и от бед избавь нас» (Песнь 3). Иногда образ называют «От бед страждущих».

Среди Богом отмеченных мест нашей земли одно из самых прославленных — небольшая деревушка Ташла, что в Самарской области. Здесь в октябре 1917 года, перед страшными испытаниями, Пресвятая Богородица явила Свою икону «Избавительница от бед», напомнила о Себе, о Своей милости к русской земле. К тому же оставила нам навсегда чудотворный источник, на котором давно уже потерян счет удивительным исцелениям.
Уроженке села Ташла, временно проживающей в соседних Мусорках, келейнице Кате 8 октября 1917 года во сне явилась Царица Небесная и указала место, куда нужно пойти и выкопать из земли Ее чудотворный образ. Девушка рассказала о видении своим подругам Фене Атяшевой и Паше Гавриленковой, в ту пору бывшей уже вдовицей. Втроем и пошли они к ташлинским оврагам. В дороге Кате снова было видение: впереди них Ангелы в белых одеждах проносили икону Пресвятой Богородицы. Вскоре Катя показала подругам то место, на которое ей во сне указала Сама Преблагая. Когда они начали копать землю, собрался народ. Многие недоверчиво смотрели на их «затею», даже смеялись. А что было дальше, лучше сказать словами безымянного автора, составившего «Стихотворную повесть о чудесном явлении иконы Божьей Матери «Избавительница от бед» 8-21 октября 1917 года»:

«И тут же они перестали копать,
За Пашей толпа наблюдала:
Та землю рукой начала разгребать,
Крестяся, икону достала.

Толпа загудела, увидевши Лик
Иконы — Царицы Небесной
И тут же из ямы пробился родник
Целительной влаги чудесной».

Священник церкви села Мусорки отец Василий Крылов отнес икону в ташлинскую Троицкую церковь.

Свято-Троицкий храм села Ташла.

А по дороге случилось первое исцеление: болевшая тридцать два года Анна Торлова приложилась к иконе и вдруг почувствовала прилив сил… Великая радость охватила людей! Икону положили на аналое посреди храма для поклонения.
Вскоре приехал ташлинский священник о. Димитрий Митекин. Но икона чудесным образом ушла из храма. Церковный сторож Троицкой церкви Ефим Куликов ночью увидел как бы блеск молнии, мелькнувшей от храма в сторону ташлинского оврага, где была явлена икона. Утром иконы в церкви уже не нашли.
Второе явление иконы Пресвятой Богородицы «Избавительница от бед» было в декабре 1917 года. Лик Богородицы и на этот раз появился в том роднике, что пробился на месте первого чудесного явления иконы. У родника собрались верующие. Но икона чудесным образом не давалась в руки отцу Димитрию Митекину. Тогда священник упал на колени и стал со слезами каяться в грехах, молил у Богородицы и у прихожан прощения… Тогда икона всплыла опять и ее взяла все та же Паша Гавриленкова. С тех пор святой образ уже не покидал село.

До 1925 года с чудотворной иконой Богородицы устраивались крестные ходы. Весть о случившемся в Ташле разнеслась по всему Поволжью. Люди шли и шли к иконе и к источнику. Место это стало одним из самых почитаемых в Поволжье. Вот почему новые власти, объявившие войну Православию, столько сил положили на то, чтобы уничтожить саму память о чуде. Церковь была закрыта, а икону спасли от поругания верующие — передавали ее втайне из избы в избу. Потом безбожники порешили покончить и с родником. Поставили возле него скотный двор, и святое место вскоре было завалено навозом. Но родник выжил, только пробился еще в одном месте, в нескольких шагах от прежнего — Богородичного.
В войну стало не до атеизма — церковь открыли вновь. В нее вернулась и чудотворная икона.
Икона Пресвятой Богородицы «Избавительница от бед» по-прежнему находится в Троицкой церкви села Ташла, а в Самарском Покровском кафедральном соборе хранится копия с этой иконы. А в купальне, сделанной на месте явления иконы, по-прежнему во множестве происходят исцеления от различных недугов.
«Любовь безграничную страждущий люд
Питает к Царице Небесной.
В Ташлу и теперь богомольцы идут
Дорогой духовной чудесной».
Этими словами заканчивает свое бесхитростное повествование о ташлинском чуде безымянный автор поэтического «Сказания».

о явлении чудотворной иконы Божией Матери «Избавительница от бед» в селе Ташла со слов очевидцев

Эта икона найдена в земле в деревушке Ташла Ставропольского района Самарской области в октябре 1917 года. Ангелы небесные, Божии посланники, указали людям место, на дне оврага, где следовало искать чудотворную икону. Была выкопана яма глубиною с аршин, и искатели извлекли из земли совсем небольшую, с блокнотный листок, иконочку Пресвятой Богородицы «Избавительница от бед», которая лежала ликом кверху. И тут же в том месте появился источник родник — пробилась из глубины сильная струя воды. С иконой и источником связаны истории многих удивительных исцелений. Икона Божией Матери «Избавительница от бед» стала святыней самарской земли. На месте ее явления, на источнике, люди построили часовенку и колодезь, где часто служились молебны. Колодезь углубляли и очищали, а в засушливые 20-е годы он был почти единственным источником, снабжающим село водой. Небольшое самарское село Ташла стало местом паломничества верующих со всей России. Они поклоняются чудотворной иконе, купаются в святом источнике, набирают целительной воды для родных и близких — как великую святыню везут ее домой.

Явление иконы

По свидетельству очевидцев
Сообщение Атякшевой Феодосии Давидовны, уроженки села Мусорки Ставропольского района Куйбышевской области 1885 года, о явлении иконы Божией Матери, которое было 1917 году в воскресенье 8 октября (старого стиля) в селе Ташла.

«Я, Атякшева Феодосия Давидовна, проживала в отдельном домике, как в келье, и со мною проживала девица Чугунова Екатерина Никаноровна, уроженка села Ташла, 1885 год.

Я, Феодосия, перед Крестом и Евангелием заверяю, как было это явление: утром 21 октября (нового стиля), когда мы проснулись, мне Екатерина сказала, что она пойдет к обедне в храм с. Ташла, и ушла, а я решила пойти в свой храм с. Мусорки. Когда я вернулась их храма, пришла Екатерина и говорит: «В Ташле в храме службы не было, потому что батюшка уезжал в Самару и не возвратился; но вот что я тебе должна рассказать. Мне сегодня ночью во сне уже в третий раз явилась Божия Матерь и сказала строго, что если я не выполню Ея наказа, то буду наказана. Каждый раз, являясь мне во сне, Она говорила, что я должна выкопать из земли Ея икону в указанном месте. Сегодня утром, когда я проходила к селу Ташла, над оврагом увидела двух ангелов, несущих икону Божией Матери, озаренную ярким сиянием, и когда они опустились на дно оврага, это видение исчезло, а я упала в обморок. Когда очнулась, пошла к своим родственникам и рассказала им обо всем этом, а они мне сказали, что некоторые слышат там, в овраге, церковное пение. Прошу тебя, Феня, пойдем сейчас же вместе на то место, может быть и ты увидишь то, что видела я». Мы пошли вместе в Ташлу, и когда подошли к этому оврагу, Екатерина вскрикнула: «Смотри, смотри, вот опять ангелы несут икону в сиянии, направляются в то же место, и вот опять все исчезло…» После этих слов Екатерина упала без сознания. Я очень перепугалась, не зная, что с ней делать, так как место пустынное, никого не видать. Слава Богу, это продолжалось не долго.
Екатерина очнулась и спрашивает меня: видела ли я что-нибудь, но я ничего не видела. Мы пошли к проживающей недалеко от оврага Гавриленковой Параскеве и упросили ее пойти вместе с нами в овраг. Паша взяла косырь, и мы пошли. Когда мы подходили к оврагу, Екатерина опять закричала: «Смотрите, смотрите, вот опять ангелы несут икону и пропадают в том же самом месте», — а сама опять упала в обморок.
Очнувшись, Екатерина подошла к месту, где она трижды видела исчезновение видения, и показала, где нужно копать. Паша начала окапывать косырем это место, а стоявшего здесь мальчика Петю послали за лопатой. Вскоре Петя пришел вместе со своим отцом Захарием Кривойченковым, который и начал копать лопатой, но немного покопал и сказал: «Ну что она навыдумывала, чего тут напрасно-то копать».

Только успел выговорить эти слова Захарий, как тут же был отброшен в сторону, точно ветром, и некоторое время пролежал в обмороке, а когда очнулся, взял лопату и уже беспрекословно продолжал копать в указанном месте. Параскева же в этой ямке время от времени прокалывала косырем. И вот, когда ямка была глубиною с аршин, Параскева ощутила косырем что-то твердое, она стала руками разрывать землю и вынула из земли икону Божией Матери, небольшого формата, которая лежала ликом кверху.

Как только Параскева вынула из земли икону, в том месте появился родник воды. К этому времени народу уже собралось очень много, а Екатерина лежала в расслабленном состоянии, и ее отправили к сестре.
Решили послать в село Мусорку за священником, чтобы перенести явленную икону в храм села Ташла.
Из Мусорки приехал священник отец Василий Крылов. Взял икону и понес ее в храм.
При подходе к храму для встречи иконы, под перезвон колоколов, вышли к хоругвями и иконами. Из толпы слышались выкрики всем известной больной Анны Торловой (уроженки с. Ташла), которая кричала: «Идет, идет маленькая икона и выгонит нас…». Эта женщина исцелилась, а болела 32 года. Икону внесли в храм, вложили под стекло вместе с иконой Святой Троицы и на анолое поставили среди храма.
Священником о. Василием Крыловым был тут же отслужен молебен, и храм был всю ночь открыт для доступа к иконе. В это время был случай: одна ташлинская женщина не поверила явлению иконы и стала кричать: «Это все выдумки…». После своих слов выбежала из храма, спрыгнула с высокого крыльца, перемахнула через забор и убежала домой, а после этого заболела.
В понедельник 22 октября (нов. стиля) приехал из с. Мусорки священник о. Алексей Смоленский. Он отслужил Литургию и молебен в храме, а к вечеру приехал из Самары свой священник о. Димитрий Митекин. Он увидел, что в храме много народу, и узнал, что явилась икона Божией Матери «Избавительница от бед», и отслужил всенощную. Во вторник 23 октября была отслужена Литургия, а после Литургии пошли крестным ходом с иконой «Избавительница от бед» на место явления и там служили молебен.

В это время также наблюдалось много исцелений. Слух о явлении чудотворной иконы очень быстро распространился по окрестным местам, и целые толпы постоянно шли на поклонение иконе. На источнике были оборудованы колодезь и часовенка, где часто выходили из храма служить молебны.

Колодезь углубляли и очищали, и в засушливые 1920-1922 гг. он был почти единственным снабжающим водою село. С момента явления иконы все это время сопровождалось многими чудодейственными исцелениями больных; но несмотря на это в настоятеле храма Святой Троицы священнике о. Димитрии Митекине все время было какое-то сомнение, маловерие к явлению иконы.
И вот случилось чудо: в субботу 23 декабря (нов. стиля) отслужена была в храме Святой Троицы всенощная, во время которой икона «Избавительница от бед» находилась в храме, а утром 24 декабря в воскресенье обнаружили, что иконы в храме нет. Икона исчезла из запертого храма.
При этом церковный сторож Ефим Куликов сообщил батюшке о. Димитрию, что когда он утром шел в храм, то видел как бы молнию, блеснувшую от храма в сторону источника.

После Литургии пошли крестным ходом на источник и служили там молебен, но иконы нигде не казалось. До меня, Феодосии Атякшевой, в в тот же день 24 декабря дошел слух об исчезновении иконы, и я тут же, как пришла из храма, пошла в село Ташла. Когда я встретилась с Екатериной, она со слезами сообщила мне об исчезновении и упросила тут же пойти с ней на источник. Как только мы увидели часовню, Екатерина радостно воскрикнула: «Смотри, смотри, икона сияет над часовней». Мы вернулись в село, пришли к старосте храма Ивану Ефремовичу, у которого был ключ от часовни, он позвал еще некоторых старичков, и пошли на источник. Когда открыли часовню и творила колодца, нашим взорам представилось: лед в колодце немного подтаял, и в том месте плавает икона Божией Матери ликом вверх. Всех нас охватила величайшая радость, и один из присутствующих побежал за батюшкой о. Димитрием. Когда о. Димитрий прибыл, он с радостью почерпнул ведром из колодезя икону, взял ее в руки, приподнял перед собою и сказал, чтоб тут же шли в храм и с хоругвями и иконами шли на источник, а сам он стоял в том же положении с иконою до прихода крестного хода и молился. Под колокольный перезвон возвратился с иконою в храм.
Отец Димитрий Митекин отслужил отслужил тут же благодарственный молебен перед иконою Божией Матери «Избавительница от бед», и сам слезно молился и каялся в том, что это исчезновение иконы он принимает лично за свою вину, за свое сомнение и маловерие, проявленное к этому явлению иконы Божией Матери «Избавительница от бед».
Икона снова водрузилась в храме Святой Троицы села Ташла, и снова пошел поток молитвенников с разных мест, на поклонение иконе «Избавительница от бед», и множество притекающих с верою к Ней получали различные исцеления».
Подпись (Атякшева)

Все вышеизложенное о явлении чудотворной иконы Божией Матери «Избавительница от бед» в селе Ташла подтверждаем и свидетельствуем, заверяя перед Крестом и Евангелием, матушка отца Василия Крылова: Анисия Дмитриевна Крылова, год рождения 1876, проживавшая в селе Мусорки Ставропольского района с 1900 по 1920 год.
Подпись (Крылова)

И Андрина Евдокия Романовна, год рождения 1896, уроженка и жительница села Ташла.
Подпись (Андрина)

Подписи указанных лиц заверяю.
Иоанн, Епископ Куйбышевский и Сызранский, 1981 г.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая. Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая. Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая. Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице: Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, беспомощных помоще. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышняго дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, плененных свобождение. Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых, научишася пети Тебе: Радуйся, человеческого рода от бед Избавление. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подобящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице: Радуйся, в бедах наших Отъятельнице. Радуйся, печалей наших отгнание. Радуйся, в скорбех наше утешение. Радуйся, в радостех наше воздержание. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати, все исцеленные, утешенные, оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе: Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, тьму греховную истребляющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, светом радости душу мою ободряющая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царица Державная. Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поражение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо - на погибель обреченные, в нуждах томящиеся, бесчисленные внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей Мати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению - покрову Девы, Избавление от бед страждущих, вопиюще Ей: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая. Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти: Радуйся, чудесами нас укрепившая. Радуйся, беды чудесами истребившая. Радуйся, чудесами нас вразумившая. Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой, «Избавление от бед страждущих», да прославим его, поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая: Радуйся, Избавительнице наша. Радуйся, наставнице наша. Радуйся, веселие наше. Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии, имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем: Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всякого покоя подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас, грешных, призрение и, воспевающе, поем: Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая. Радуйся, мертвых воскрешающая. Радуйся, предсмертное наше упование и защито. Радуйся, по смерти наше упокоение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу, и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

В ос­но­ве на­зва­ния ико­ны ле­жит ве­ра хри­сти­ан, что Бо­жия Ма­терь по­мо­га­ет из­ба­вить­ся от бед и не­сча­стий всем, кто с мо­лит­вой об­ра­ща­ет­ся к Ней за по­мо­щью. Так, в мо­леб­ном ка­но­не ко Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­це есть сло­ва: «Бо­го­ро­ди­ца Вла­ды­чи­ца, по­спе­ши и от бед из­бавь нас» (Песнь 3). Ино­гда об­раз на­зы­ва­ют «Из­бав­ле­ние от бед страж­ду­щих».